We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.
The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ...
Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.
Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.
Other cookies are those that are being identified and have not been classified into any category as yet.
Evento online su GoToWebinar
L’obiettivo della terza edizione del Next Maritime Technology Day è stato mettere in luce le nuove traiettorie tecnologiche e le prospettive future dei settori navale e nautico, anche in conseguenza all’emergenza Covid-19.
È stato previsto un primo evento in cui rappresentanti di rilievo del settore crocieristico e della nautica hanno dao una visione dello scenario attuale e di visione delle prospettive future, sulla base del quale si sono susseguiti degli eventi successivi, per trattare le tematiche di maggiore interesse in tavoli di lavoro e creare connessioni tra portatori di interesse.
Questa edizione è stata dunque articolata in una serie di eventi, concatenati tra di loro, in cui non sono mancate le occasioni di networking e visibilità per le aziende, che hanno avuto la possibilità di partecipare in forma di pitch.
Le tematiche ed i relatori dell’evento sono state:
Nuove traiettorie tecnologiche europee:
Emilio Fontana, vicepresidente del gruppo Blue Growth della piattaforma europea Waterborne
Nuovi scenari e trend tecnologici nei settori navale e nautico:
Nicola Bassan, Viceresponsabile Ricerca e Innovazione Gruppo Fincantieri
Stefano Pagani Isnardi, Responsabile Ufficio Studi e Supporto Progetti, Confindustria Nautica
Verso una nuova strategia di Specializzazione Intelligente:
A cura del Maritime Technology Cluster FVG
Lancio Call per selezione imprese innovative italiane:
Paolo Anselmo, Presidente IBAN – Associazione Business Angels